image

Van concept naar communicatie


Communicatie advies
Het vertalen van een idee naar concrete uitvoering begint bij het inrichten van de basis: wat is het doel, wie is de doelgroep en hoe kan deze het best worden bereikt? En wat voor waarde heeft de boodschap? Door bewust dóór te vragen, helpt Graon bij het kiezen en slim inzetten van het juiste communicatiemiddel, passend bij merk, budget en timing.

Grafisch advies
Papier en karton bestaan er in honderden varianten maar niet ieder papier is geschikt en heeft het gewenste en betaalbare eindresultaat. Laat je het bedrukken of is printen juist veel slimmer? Moet het item ook verstuurd worden? Opdrachtgevers geven dankzij het brede advies dat Graon verstrekt hun opdrachten graag aan Graon. Wat overblijft, is het aangeven waar en wanneer je het eindproduct maar wilt ontvangen.

Concept & Creatie
Graon werkt met diverse ontwerpers en vormgevers die passen bij iedere soort opdracht. Het neerzetten van een nieuwe huisstijl vergt andere capaciteiten dan bijvoorbeeld het ontwerp van een magazine. Of de introductie van een nieuw product. Overweging is altijd dat het doordacht moet zijn. En dat je niet alleen krijgt wat je wilt maar vooral wat je écht nodig hebt.

Productie
Het idee is uitgewerkt, de kaders staan en de uitvoering kan beginnen. Met de productie van magazines, direct mail, kalenders, advertenties, beurs- en presentatiematerialen tot bijvoorbeeld het beletteren van auto’s: Graon regelt het en heeft altijd een hands-on mentaliteit.

Distributie
Hoe zorg je dat ook de laatste stap naar de brievenbus van de doelgroep zorgvuldig bereikt wordt? De impact is veel groter als de ontvanger uw boodschap op tijd krijgt én er een duidelijke relatie is met uw product of dienst. Dit is een kwestie van voorbereiding. Net als het uitzoeken welk verzendhuis de beste deal geeft. Zeker met het regelmatig versturen van magazines, mailingen en periodieken is het slim om eens met Graon om tafel te zitten.

Projectcoördinatie
Graon heeft ruime ervaring om een project van scratch af aan te pakken. Graon denkt mee in het concept, maakt een basisplan en een kosteninschatting. Schakelt zelf specialisten in wanneer nodig. Dus directe lijnen met bijvoorbeeld vormgevers, fotografen, druk- en verzendhuizen, met één loket voor de opdrachtgever, wel zo makkelijk.